Rekompensata za błąd medyczny – wsparcie prawne dla pacjentów

„Salus aegroti suprema lex esto” – zdrowie pacjenta niech będzie najwyższym prawem.

Sprawy medyczne

Sprawy medyczne dotyczą sytuacji, gdy pacjent doznał szkody w związku z leczeniem, zabiegiem, hospitalizacją lub brakiem należytej opieki. Mogą obejmować zarówno błędy lekarskie, jak i zaniedbania personelu czy niewłaściwą organizację placówki.

Przykłady spraw:

  • błędna lub opóźniona diagnoza,
  • nieprawidłowo przeprowadzone operacje i zabiegi,
  • powikłania wynikające z zakażeń szpitalnych,
  • brak rzetelnej informacji o ryzykach i konsekwencjach leczenia,
  • szkody powstałe w wyniku zaniedbań w opiece nad pacjentem.

Pacjent może domagać się:

  • zadośćuczynienia za doznaną krzywdę,
  • odszkodowania za koszty leczenia i rehabilitacji,
  • renty, jeśli skutki błędu wpływają na życie i zdolność do pracy.

Nasza rola to dochodzenie sprawiedliwości i realnej rekompensaty w imieniu pacjenta lub jego bliskich.


Zakres prowadzonych spraw

Błąd diagnostyczny

Opóźniona lub błędna diagnoza, która doprowadziła do pogorszenia zdrowia pacjenta.

Błąd w leczeniu i zabiegach chirurgicznych

Sprawy związane z nieprawidłowo przeprowadzonymi zabiegami, operacjami lub leczeniem sprzecznym ze sztuką medyczną.

Zakażenia szpitalne

Reprezentacja pacjentów, którzy doznali powikłań w wyniku zakażeń wewnątrzszpitalnych.

Brak należytej informacji

Odpowiedzialność za sytuacje, gdy pacjent nie został poinformowany o ryzykach, powikłaniach lub alternatywnych metodach leczenia.

Zadośćuczynienie i odszkodowanie

Dochodzenie świadczeń finansowych dla pacjentów i ich rodzin za krzywdy, koszty leczenia i rehabilitacji.